Middagen igår



Igår när jag gjorde min wook så gjorde jag så här =

TIPS! = Jag köpte Santa Marias asian noodles och jag tyckte de va lite godare, jag brukar annars köpa vanliga ägg nudlar men jag ville testa någon annan sort och det va helt klart värt några kronor mer :)

Kycklinglårfilérna skivade jag i mindre bitar, sedan brynde jag dem i olja med salt, svartpeppar, chilli krydda, cayene peppar och paprika pulver. Jag slängde sedan in dem i ungnen i 200 grader i 15 min. Jag satte på vattnet till nudlarna och wookade grönsakerna under tiden, broccoli, morrötter, lök, vitlök, paprika, spansk röd chilli och vitkål, jag använde samma kryddor där.

Sedan va det bara till att lägga upp, kyckling, nudlar och grönsaker och servera till sweat chilli sås! Gott!

Kycklinglårfilé hade jag hemma i frysen för att förra veckan sålde maxi det för 79 kr/kg vilket är ganska billigt :)

PUSS 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0