Våran lördag



Pelle vaknade kl 6.00, då har man gott om tid att fixa frallor till frukost ;) Jag slängde även ihop en chease cake under morgonen.




Enligt mig ska nybakade frallor avnutas med bregott, ost och marmelad + en kopp kaffe med en skvätt grädde. Gott!




Igår pratade jag med en tjej över facebook och hon undrade lite hur det gick med sminkningen  om jag testat någon ny teknik, ni som känner mig vet att jag är ganska intresserad av smink och tycker det är väldigt kul. Jag svarade henne att det blir mest ljus ögonskugga ända upp till ögonbrynen sedan brun kajal på ögonlocken, maskara, ruoge och rött läppstift. Vilket oftast är min vardags make up. MEN idag kände jag för att sminka till mig lite extra och det va tack vare att jag blev lite inspirerad av henne. Kul!

Idag använde jag mig av bege grund till ögonlocken sedan brun skugga och brun kajal sedan läppglans med lite färg, jag blev nöjd av resultatet. Vad tycker ni?

Jag hade ju en anledning att fixa till mig idag då vi skulle fira min pappa i förskott då han snart fyller år. Det va också därför jag gjorde en chease cake.

Min syster och hennes sambo kom även dit. Och till fikat kom min farmor och hennes kille.




Efter fläskytterfile, potatisgratäng och sallad och när Pelle hade sovit färdigt så gick vi ut till en lekplats så Pelle fick gunga och leka lite i sanden.




Min syster och Pelle.




Stefan va tvungen att testa gungan, och jag erkänner jag provade med ;) Kul att man kan leka igen nu när man fått barn ;)


Vi åkte hem vid 18 när Per började bli trött och lite gnällig. Hemma så satte vi igång filmen pippi på de sju haven och sedan nattade jag Pelle vid 19. Jag gjorde ett par varma mackor till kvällsmat.


Nu ligger jag i sängen och jag kommer inte hålla mig vaken länge. En ledig dag till väntar innan det är dags för jobb.

Vi får väl se vad morgondagen har att erbjuda.

Natti natti!


PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0